Jakiś czas temu udzieliłem wywiadu Wojtkowi Strózikowi w podcaście Rozwój osobisty dla każdego. Rozmawialiśmy ponad godzinę o szeroko rozumianej zwinności, zahaczając o interesujące wątki poboczne.
Omówione tematy
- Czym jest zwinność?
- Jak planować w podejściu zwinnym?
- Kim jest Scrum Master i czym się różni Scrum Master od Project Managera?
- Jakie są zagrożenia mechanicznego Scruma?
- Jak przestawić głowę z myślenia o procesach na myślenie o ludziach i interakcjach?
- Jak wygląda wprowadzenia zwinności do organizacji?
- Czy zwinność to projekt do realizacji czy raczej nieustanny proces usprawniania się?
- Jak może wyglądać udana praca zdalna w czasie pandemii?
- Jak wyglądał i wygląda rynek pracy?
- Czy agile może być kiedyś wiodącym podejściem wdrażanym do organizacji pracy w całym przedsiębiorstwie?
- Dlaczego warto odwiedzić portal agile247.pl?
Najciekawsze cytaty
„Zwinność to sposób pracy który pozwala dostarczać więcej wartości w krótszym czasie”
„Scrum Master naoliwia koła zębate, czyli zapewnia, że współpraca Product Ownera oraz Zespołu Deweloperskiego przebiega w jak najbardziej płynny i efektywny sposób”
„Scrum Master pracuje z całą organizacją nad tym, żeby ta była w stanie w efektywny sposób wykorzystać zwinność”
„Zmiana tylko po to, żeby przemalować etykiety i być w zgodzie z nurtem zwinnym, ale bez zrozumienia po co to robimy, jest wysoce nieskuteczna i frustrująca dla ludzi”
„Sensownie jest najpierw odpowiedzieć sobie na głębokim poziomie, dlaczego i po co chcemy przeprowadzać zwinną transformację”
„Zwinność to droga poszukiwania lepszych sposobów pracy, nie ma punktu końcowego na tej drodze, w którym już jesteśmy zwinni. […] Zawsze można zrobić coś szybciej, lepiej rozumieć problemy klientów, szybciej eksperymentować w poszukiwaniu lepszych rozwiązań”
„Człowiek jest i długo jeszcze będzie w centrum. Czynnik ludzki nadal będzie determinował sukcesy bądź porażki produktów, usług lub czegokolwiek, co wytwarzamy”
„Im bardziej działamy w złożonym środowisku […] tym bardziej moglibyśmy zainspirować się podejściem zwinnych – eksperymentowaniem, robieniem małych kroków, zastanawianiem się, gdzie jest wartość, wchodzić w interakcję z klientem, tworzyć krótkie pętle informacji zwrotnej”