Software house
Jacek Wieczorek

Jak sprzedawać agile klientom zewnętrznym przed podpisaniem kontraktu?

W realiach pracy klient – dostawca, częstym wyzwaniem jest przekonanie klienta do pracy w sposób zwinny. Zebrałem i opisałem kilka strategii sprzedaży zwinności przed podpisaniem kontaktu, które praktykuję, pracując z firmami typu software house. Relacja klient – dostawca Gdy piszę o relacji klienta i dostawcy, mam na myśli współpracę, która: Opiera się na podpisanej umowie (np. typu fix, time & material lub hybrydy tych umów) pomiędzy dwoma firmami Dotyczy realizacji produktów od zera (np. firma budująca produkt pod konkretny zamówienie klienta), jak również sprzedaży produktów w wersji bazowej (np. ERP, CRM, silnik sklepu e-commerce) wraz z usługą dopasowania lub rozbudowania

Czytaj dalej »
Software house
Jacek Wieczorek

Jak budować zaufanie z klientem w Scrumie?

Zaufanie to podstawowy element każdej współpracy, bez znaczenia czy pracujemy z klientem wewnętrznym czy zewnętrznym. Gdy myślę, czym jest dla mnie zaufanie w biznesie, do głowy przychodzą mi takie pojęcia jak partnerstwo, otwartość, przejrzystość, mówienie prawdy czy poczucie bezpieczeństwa. W tym wpisie podzielę się sprawdzonymi sposobami na to, jak wzmacniać zaufanie, wykorzystując do tego celu to, co “z pudełka” dostarcza nam Scrum.

Czytaj dalej »