Software house
Jacek Wieczorek

Jak sprzedawać agile klientom zewnętrznym przed podpisaniem kontraktu?

W realiach pracy klient – dostawca, częstym wyzwaniem jest przekonanie klienta do pracy w sposób zwinny. Zebrałem i opisałem kilka strategii sprzedaży zwinności przed podpisaniem kontaktu, które praktykuję, pracując z firmami typu software house. Relacja klient – dostawca Gdy piszę o relacji klienta i dostawcy, mam na myśli współpracę, która: Firmę, która wytwarza produkt pod zamówienie nazywam software house’m, a odbiorcę tego produktu – klientem. Jak sprzedawać agile przed podpisaniem kontraktu? Poniżej zebrałem kilka strategii, z których korzystam, gdy wspieram budowanie kultury zwinności w organizacjach pracujących z klientami zewnętrznymi. 1. Sprzedawaj korzyści, nie Scruma Mówienie klientowi „pracujemy Scrumem” niewiele daje.

Czytaj dalej »
Software house
Jacek Wieczorek

Jak budować zaufanie z klientem w Scrumie?

Zaufanie to podstawowy element każdej współpracy, bez znaczenia czy pracujemy z klientem wewnętrznym czy zewnętrznym. Gdy myślę, czym jest dla mnie zaufanie w biznesie, do głowy przychodzą mi takie pojęcia jak partnerstwo, otwartość, przejrzystość, mówienie prawdy czy poczucie bezpieczeństwa. W tym wpisie podzielę się sprawdzonymi sposobami na to, jak wzmacniać zaufanie, wykorzystując do tego celu to, co “z pudełka” dostarcza nam Scrum.

Czytaj dalej »