Scrum dla software houseów

Zwinne wytwarzanie produktów z klientem zewnętrznym (ONLINE)

 

 

Prowadzący: Jacek Wieczorek, autor książki „Labirynty Scruma”

O szkoleniu

Klienci korzystający z usług firm typu software house deklarują, że chcą pracować w zwinny sposób. W trakcie współpracy szybko okazuje się, że Scrum dla nich znaczy coś zupełnie innego, niż się spodziewałeś.

 

Wiedza przeciętnego klienta na temat zwinnych metod pracy jest dosyć powierzchowna, jego dostępność czasowa niezadowalająca, a chęć codziennej i bliskiej współpracy z zespołem zwykle niższa, niż można by było przypuszczać. Elementem utrudniającym współpracę jest fakt, że w tych niełatwych warunkach oczekiwania klientów co do całościowej jakości usługi po stronie dostawcy pozostają niezmiennie wysokie.

 

Rozwiązaniem tych problemów jest sięgnięcie po wybrane techniki z obszaru Product Discovery i połączenie ich z poprawnie stosowanym frameworkiem Scrum.

Czego się nauczysz?

Nauczysz się sprzedawać agile przed i po podpisaniu umowy

Poznasz kilkanaście sprawdzonych strategii przekonywania klienta do pracy w podejściu zwinnym

Poznasz pełen cyklu zwinnej współpracy z klientem zewnętrznym

Od pierwszej rozmowy sprzedażowej, poprzez kreowanie wizji produktu, aż do procesu skutecznej realizacji w Scrumie.

Przećwiczysz konkretne i sprawdzone technik współpracy

Pomogą Ci z sukcesem prowadzić klienta przez proces zwinnego budowania produktu w Scrumie.

Kto powinien wziąć udział?

Product Ownerzy oraz Project Managerowie

Dowiesz się, jak efektywnie pełnić swoją rolę w niełatwych realiach pracy z klientem zewnętrznym, maksymalizując korzyści wynikające z pracy w zwinny sposób.

Scrum Masterzy oraz Agile Coache

Zrozumiesz niuanse pracy w Scrumie z klientem zewnętrznym oraz dotkniesz w praktyce obszaru Product Discovery. Rozbudujesz wachlarz swoich możliwości w codziennej pracy.

Menadżerowie oraz kadra zarządzająca

Doświadczysz kompletnego procesu zwinnego budowania produktów i dowiesz się, na które aspekty współpracy z klientem szczególnie warto zwrócić uwagę.

Co warto wiedzieć przed szkoleniem?

Zależy mi na dostarczeniu jak największej wartości dla uczestników. Stąd zakładam, że:

 

Kim jestem?

Cześć, nazywam się Jacek Wieczorek.

 

Dołączam do organizacji i pomagam im przekształcać się w miejsca, w których w efektywny sposób tworzone są wartościowe produkty. W branży IT funkcjonuję od 2003 roku, pełniąc takie role jak programista, kierownik projektu, Scrum Master, Agile Coach, właściciel startupu, dyrektor operacyjny oraz konsultant.

 

Przez kilkanaście lat nabrałem doświadczenia w różnych rolach (programista, project manager, scrum master, agile coach, C-level manager), w różnych firmach (startupy, średnie firmy, korporacje), działających w różnym modelu (firmy produktowe oraz usługowe, klient wewnętrzny i zewnętrzny), opartych o różną kulturę (m.in PL, UK, USA).

 

Jestem autorem książki “Labirynty Scruma”, współtwórcą podkastu „Porządny agile”, współtworzę portal agile247.pl oraz prowadzę bloga jacekwieczorek.pl. Od kilku lat jestem współwłaścicielem firmy konsultingowej 202 Procent.

jacek-wieczorek-okrągłe-transparent-small

Co mówią o mnie moi klienci?

"Jacek wypełniał dla nas kluczową rolę w przechodzeniu na myślenie Agile, pracując z zarządem firmy, kadrą kierowniczą, zespołami oraz wszystkimi interesariuszami procesu. Nasza współpraca zaowocowała wymiernymi efektami finansowymi dla naszej organizacji."
Dawid Pawłowski
Global Head of Digital Development, IPF Digital Group
"Podczas wykonywania swojej pracy Jacek charakteryzował się profesjonalizmem i zaangażowaniem. Rekomenduję współpracę z nim jako profesjonalnego partnera przy usprawnianiu organizacji."
Wojciech Kliber
Dyrektor Operacyjny, SendIt
"Jacek jest świetnym coachem (niezależnie od Agile’a) i to od razu zaklikalo, czyli prowokuje ciągle sytuacje uczące, zamiast generować gotowe rozwiązania, bądź sięgać do skarbnicy 'bo tak się to robi'”.
Jan Matulewicz
Head of Softwarehouse, Cybercom

Program szkolenia

Dzień 1

 

Otwarcie

Poznamy się, zbudujemy grupy w których będziemy pracować oraz ustalimy zasady współpracy

 

Wprowadzenie do Product Discovery

Dowiesz się czym jest „odkrywanie produktu” oraz zrozumiesz dlaczego jest to kluczowa aktywność w pracy z klientami Twojego software house’u.

 

Zbudowanie spójnej wizji produktu

W praktyce doświadczysz procesu budowania wartościowej wizji produktu z klientem oraz poznasz kilka narzędzi wspierających ten proces.

 

Oczekiwania i realne potrzeby użytkowników

Zapoznasz się z technikami, które pozwolą Ci skutecznie „wejść w buty” użytkowników Twojego klienta.

 

Przygotowanie pierwszej wersji Backlogu Produktu

Poznasz i przećwiczysz w praktyce Story Mapping, czyli narzędzie do budowania wspólnego zrozumienia produktu. Na bazie stworzonej Story Mapy zbudujemy Backlog Produktu na Twój pierwszy Sprint.

 

Zamknięcie pierwszego dnia

Podsumujemy wspólnie to, czego się nauczyliśmy pierwszego dnia.

Dzień 2

 

Skuteczne uruchomienie (ang. kick-off) inicjatywy

Dowiesz się, jak zapewnić udany start współpracy z klientem oraz na co zwrócić szczególną uwagę.

 

Role w Scrumie w software house’ie

Zrozumiesz jak układać role w Scrumie, aby zapewnić efektywną pracę z klientem zewnętrznym.

 

Efektywne Zdarzenia w Scrumie w praktyce

Poznasz najczęstsze antywzorce podczas Zdarzeń w Scrumie i dowiesz się, jak skutecznie sobie z nimi radzić.

 

Jak sprzedawać agile klientom zewnętrznym

Przedstawię sprawdzone strategie sprzedawania zwinności na etapie podpisywania kontraktu oraz w trakcie pracy.

 

Zbudowanie zaufania z klientem

Dowiesz się dlaczego zaufanie jest kluczowe, jak je budować oraz poznasz zachowania, które wzmacniają zaufanie pomiędzy software house’em a klientem zewnętrznym.

 

Zamknięcie drugiego dnia warsztatu

Podsumujemy wspólnie to, czego się nauczyliśmy w trakcie dwóch dni warsztatu.

 

 

Zdjęcia z moich szkoleń

Opinie uczestników moich szkoleń

Co otrzymujesz w cenie

2 dni warsztatów

Dwa dni merytorycznych, głębokich dyskusji, wiedzy oraz praktyk, do wykorzystania od zaraz w Twoim software housie.

1h indywidualnych konsultacji

Dla każdego uczestnika godzina indywidualnych konsultacji o wartości 800 PLN netto.

Doświadczenie praktyka zwinności

Od 10 lat pracuję w zwinnych środowiskach, wspomagając kadrę menadżerską w zwinnych transformacjach

Pracę w blokach

Pracujemy w dwóch blokach: od 9:00 do 12:00 oraz od 13:00 do 16:00

Sprawdzone narzędzia

Używamy sprawdzonych narzędzi do pracy zdalnej: Murala oraz Zooma

Bezpieczeństwo epidemiologiczne

Pracujesz ze swojego domu, bez ryzyka ekspozycji na COVID-19

Cennik

Cena promocyjna do 31.09.2020

PLN 1912 netto + VAT
  • Promocyjna cena
  • 2 dni intensywnych, merytorycznych warsztatów
  • dostęp do doświadczonego praktyka w roli prowadzącego
  • kawa, przekąski oraz dwudaniowy lunch
taniej 20%

Cena normalna po 31.09.2020

PLN 2390 netto + VAT
  • Normalna cena
  • 2 dni intensywnych, merytorycznych warsztatów
  • dostęp do doświadczonego praktyka w roli prowadzącego
  • kawę, przekąski oraz dwudaniowy lunch

Dla grup min. 3 osobowych z jednej firmy dodatkowy rabat 10%

Wystawiam fakturę VAT. Istnieje możliwość wystawienia faktury pro-forma.

100% gwarancja satysfakcji

Jestem przekonany, że warsztaty będą dla Ciebie unikalną szansą zagłębienia się w najpoważniejsze pułapki pracy w Scrumie.

 

Jeśli jednak nie spełnię Twoich oczekiwań, napisz do mnie po warsztatach, a ja zwrócę Ci 100% Twojej wpłaty. Masz na to 30 dni.

Termin oraz miejsce szkolenia

WARSZAWA 24-25 WRZEŚNIA 2019

Golden Floor Centrum ul. Sienna 39, Warszawa

Wypełnij formularz, aby dostać informację się na szkolenie, gdy pojawi się kolejny termin.

Wypełnij formularz, aby zapisać się na szkolenie